Hari ini, nak kongsikan masakan yang sedapnyer sehingga rasa nak nangees tau. Hahaha. Jom ikuti catatan saya mengenai daging korban. Alhamdu...

Daging Goreng Garam Kunyit Paling Sedap Hingga Rasa Nak Nangees




Daging Goreng Garam Kunyit Sedap


Hari ini, nak kongsikan masakan yang sedapnyer sehingga rasa nak nangees tau. Hahaha. Jom ikuti catatan saya mengenai daging korban. Alhamdulillah rasa seronok sangat bila Hubby memberitahu yang jiran kami, Haji Amran telah menghantar daging korban buat kami. Ya lah rasa tak lengkap jika tak makan daging lembu korban. Apa lagi, saya pun memasak daging goreng kunyit kegemaran saya.

Semua bahagian daging korban, boleh dimakan. Rasa dagingnya sangat sedap, tak sama dengan daging lembu segar yang disembelih biasa. Itulah kata kata ustaz yang perlu kita hayati. Jangan membazir dan jangan dibuang begitu sahaja.

Saya pernah dapat tahu ada tempat yang membuang perut lembu. Akhirnya tuan punya restoran pergi ambil. Sepatutnya tidak boleh dibuang, jika kita faham perbezaan daging korban dengan sembelihan biasa. Saya tidak menyalahkan mereka, mungkin di bandar tidak semua orang mahir bab menyiang bahagian bahagian lembu seperti perut, kepala dsb seperti mana orang kampung saya.
Teruskan membaca �

0 coment�rios: